آذر منصوری
آذر منصوری

آذر منصوری

آذر منصوری: توافق هسته‌ای فرصتی برای همدلی است نه اختلاف

 

 

آذرم  نصوری: حضور مقتدرانه تیم مذاکرده کننده هسته ای در پای میز مذاکرات و دفاع همه جانبه از حقوق ، حیثیت و منافع ملی ایران وجه بارز این توافق بود.

آذر منصوری فعال اصلاح طلب در باره قطعنامه 2231 شورای امنیت و توافق هسته ای ایران با کشورهای عضو 1+5 در مصاحبه با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا گفت: با توجه به اینکه بیست و سه ماه است دولت تدبیر و امید و دستگاه دیپلماسی این دولت به طور جدی با توجه به رویکرد دولت مبنی بر تعامل سازنده با جامعه بین الملل و اعتماد سازی شروع به فعالیت کرده، به اعتقاد من توانست یکی از نقاط عطف بسیار مهم را در تاریخ تحولات ایران بوجود آورد.

 این فعال سیاسی افزود: فارغ از خروج پرونده ایران از ذیل فصل هفت شورای امنیت و رفع تحریم ها که به دلیل قطعنامه های پیشین و پیاپی شورای امنیت، نکته مثبت دیگر این  عملکرد دولت، رویکرد جدید جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای بهبود چهره بین المللی ایران است.

 وی خاطر نشان کرد: حضور مقتدرانه تیم مذاکرده کننده هسته ای  در پای میز مذاکرات و دفاع همه جانبه از حقوق ، حیثیت و منافع ملی ایران به اعتقاد من وجه بارز این توافق بوده و طبیعتا همین حضور و تاکید بر مذاکره برد-برد و تعامل سازنده با جامعه جهانی زمینه ساز گشایش های بیشتری را برای کشور ما فراهم کرد و تاثیری که در توسعه همه جانبه کشور دارد بسیار موثر خواهد بود.

 آذر منصوری در رابطه با اثرات توافق هسته ای بر فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران گفت : طبعا توافق هسته ای در فضای داخل کشور هم اثرات مثبتی خواهد داشت و از همه جریان های سیاسی داخلی کشور هم انتظار می رود که از این فرصت برای تقویت وحدت و آشتی ملی نهایت استفاده را ببرند.

 وی در باره نقش مجلس در پیشبرد توافق هسته ای گفت: مجلس به عنوان یکی از نهادهای قدرت در کشور ما که بدون واسطه با رأی مستقیم مردم انتخاب می شود بایستی با مد نظر قرار دادن همین ملاحظه و تلاشی که دولت تدبیر و امید در این رابطه داشته و موفقیتی که برای کشور ما رقم زده تلاش کنند که این آشتی و وحدت ملی شکل بگیرد. مخصوصا در شرایطی که کشور با مشکلات و مسایل به جای مانده از دولت گذشته همچنان مواجه است و نیاز به یک عزم و اراده ملی در فضای داخلی کشور برای رفع این مشکلات و توسعه و تعمیق اعتماد مردم که به اعتقاد من یکی از موارد مورد توافق همه دلسوزان کشور هست را فراهم کند.

آذر منصوری در باره حضور وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان دکتر ظریف در مجلس شورای اسلامی به اعتقاد من با همین رویکرد بود. طبیعی است که این سخنان هر نوع بهانه ای را از کسانی که به هر ترتیب با بهانه های مختلف و دلواپسی هایی که به هیچ وجه مطابق خواست و مطالبه قاطبه مردم نیست گرفت و قطعا این نوع اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان هم در امتداد اثربخشی این توافق بود.

 وی در ادامه اظهار داشت: قطعا اگر کنش گران سیاسی و اجتماعی کشورمان امروز با همین نگاهی که من در مقدمه عرض کردم به این توافق توجه کنند و ابعاد این توافق را مد نظر قرار دهند قطعا در امتداد گشایشی که در جامعه بین المللی صورت گرفته ما شاهد گشایش هایی در فضای داخلی کشور هم خواهیم بود. تاثیرات اجتماعی این توافق قطعا قابل انکار نیست چون اساسا گفتمان قالب در انتخابات سال 92 متمرکز بر سیاست خارجی و حل مسئله هسته ای به عنوان اولویت اصلی همه کسانی بود که به آقای روحانی و شعارهای وی در انتخابات اقبال نشان دادند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان اظهار کرد: قطعا در امتداد مسیری که دولت در سیاست خارجی در پیش گرفت در سیاست داخلی هم وجود خواهد داشت به دلیل اینکه اساسا این رویکرد و این راه به اعتقاد من به هیچ وجه برگشت پذیر نیست و نیاز جامعه بروز و حرکت در همین مسیر است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.