آذر منصوری
آذر منصوری

آذر منصوری

قدیری ابیانه: چگونه می‌توان با ۶۷ هزار تومان در ماه کشور را اداره کرد/ منصوری: میراث به جای مانده از دولت احمدی نژاد غارت است

  

 

 

 


 

نشست «بررسی بایدها و نبایدهای سیاست داخلی دولت یازدهم پس از توافق هسته‌ای» امروز با حضور آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و فعال اصلاح طلب و محمد حسین قدیری ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، نشست «بررسی بایدها و نبایدهای سیاست داخلی دولت یازدهم پس از توافق هسته‌ای» امروز با حضور آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و فعال اصلاح طلب و محمد حسین قدیری ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

 در این نشست آذر منصوری با اشاره به اینکه ما انتخاباتی را در سال ۹۲ پشت سر گذشتیم که گفتمان اصلی این انتخابات سیاست خارجی بود، گفت: بنا بر همین گفتمان تلاش دولت در مقدمه کار خود برون رفت کشور از وضعیت تحریمی بود.

 این فعال اصلاح طلب ادامه داد: قابل توجه است شاخص‌هایی است که در هشت سال قبل با آن مواجه بودیم، ناشی از تحریم نبود، بلکه ناشی از سوء مدیریت دولت قبل علی رغم داشتن درآمد بی‌سابقه بود.

 منصوری با اشاره به اینکه دولت سابق با وجود داشتن درآمد بی سابقه، دچار رکودی بی سابقه نیز بود، تصریح کرد: البته تحریم‌ها اثر گذار بوده‌اند؛ اما بخش عمده مشکلات ما ناشی از رویکرد دولت سابق بود.

 این فعال اصلاح طلب خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت به وجود آمده برای دولت روحانی این سوال مطرح می‌شود که آیا می‌توان خوشبین و امیدوار بود که پس از این توافق، دولت در مسائل داخلی در مسیر توسعه متوازن حرکت کند.

 وی تاکید کرد: با توجه به تمامی چالش‌هایی که در تمامی حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مشاهده می‌شود یک واقعیت را نمی‌شود انکار کرد و آن واقعیت این است که فرآیند نوسازی نزدیک به هشت دهه است که آغاز شده؛ اما متاسفانه در طول این دهه‌ها توسعه متوازن مد نظر قرار نگرفته است.

 منصوری بهترین سند برای رسیدن به توسعه متوازن را سند ۱۴۰۴ دانست و بیان داشت: پس از ۲۲ ماه مناظره نفس گیر تیم دیپلماسی به هر ترتیبی که بود این مذاکرات را به نتیجه رساند و نخستین اتفاق پس از توافق، خارج شدن پرونده ایران از شورای امنیت بود که البته واکنش‌هایی را از جانب دشمنان خارجی و تندروهای داخلی به همراه داشت.

 

وی ضمن اشاره به اینکه هیچ نسخه شفا بخشی در حوزه سیاست خارجی جهت خروج از وضعیت سابق به جز همین دیپلماسی وجود نداشت، گفت: با توجه به اینکه ما در منطقه ای زندگی می‌کنیم که درگیری و منازعات بسیار است، وجود چنین توافقاتی نه تنها در داخل کشور اثرگذار می‌باشد، بلکه در حوزه بین الملل نیز تهدیدات را از منطقه و ایران دور می‌کند.

 این فعال اصلاح طلب با طرح این پرسش که آیا توافق می‌تواند انتظارات مردم را از دولت محقق کند یا خیر؟ بیان کرد: هنگامی که روحانی، دولت را به دست گرفت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به ارث برد و با یک اقتصاد پیچیده دولتی مواجه شد.

 وی خاطر نشان کرد: زمانی که این میزان بدهی از دولت سابق به جای می‌ماند، نمی توان آن را فساد نامیدف بلکه باید از واژه غارت برای آن استفاده کرد.

 منصوری با اشاره به اینکه این اقتصاد به شدت رانتی است و بسیاری از دادن مالیات صرف نظر می‌کنند، تصریح کرد: دولت با رکود ناشی از تورم مواجه است و این یکی از مشکلات و چالش هایی است که در آینده نیز با آن مواجه خواهند بود. دولت روحانی با چنین میراثی دولت را تحویل گرفته است.

 وی ضمن اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد آنچه در اختیار دولت است تنها یک چرخ از یک ماشین می‌باشد که آن هم لنگ می‌زند، بیان کرد: در بحث سیاست خارجی توافقی که صورت گرفته این بود که توانست دیگر ارکان نظام را نیز با خود همراه کند که این یک هنر است.

 سعی دولت در تشکیل خانه احزاب علی رغم مشکلات

 این فعال اصلاح طلب افزود: در حوزه توسعه سیاسی، دولت تلاش خود را کرده؛ اما به شدت به دلیل مشکلاتی که در بخش اقتصادی داریم، در حوزه توسعه سیاسی هم با مشکلاتی مواجه شده ایم، هر چند که دولت سعی می کند خانه احزاب را تشکیل دهد و به گردش آزادانه اطلاعات در کشور سرعت بخشد.

 وی خاطر نشان کرد: در دولت سابق کسی جرات اظهارنظر نداشت، چون چنانچه اجازه اظهارنظر به فردی را می‌داد با این همه فساد مواجه نمی شدیم؛ اما خوشبختانه در دولت روحانی به مسئله اظهارنظر توجه شده، البته این دولت باید این مسئله را تثبیت کند تا دیگر دولت ها نیز نتوانند خلاف آن رفتار کنند.

 دولت تمام اقدامات را به سیاست خارجی پیوند داده

 در ادامه این مناظره محمدحسن قدیری ابیانه با اشاره به اینکه ما باید یک دید واقع بینانه نسبت به جامعه داشته و براساس همین دید نسبت به دولت توقع داشته باشیم، خاطر نشان کرد: درآمد دولت سابق ۷۰۰ میلیارد دلار بود که حدود ۶۰۰میلیارد دلار آن ناشی از درآمدهای نفت بوده است که البته امروز این میزان درآمد واردات را نداریم.

 سفیر سابق ایران در مکزیک ادامه داد: چنانچه دولت به غلط عنوان می‌کند من همه درآمد را به مردم می‌دهم و مردم خودشان می بایست تمام مشکلات فرهنگی، بهداشت، اقتصاد و مسائل اجتماعی و ورزشی را برطرف کنند، مردم خود باید بدانند چگونه می‌توان با داشتن این میزان پول به رفع همه این مشکلات پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه چنانچه ۶۰۰ میلیارد دلار درآمد نفت دولت سابق را در تعداد ماه ها، سال ها و افراد ایرانی تقسیم کنیم به هر نفر ایرانی به ازای هر ماه ۶۷ هزار تومان می رسد، تصریح کرد: متاسفانه برخی، تصوراتی را در مردم ایجاد می‌کنند و مردم نیز می پندارند که در دولت بخور بخور شده، این در حالی است که این افراد خود باید بپندارند که چگونه می‌توان با ۶۷ هزار تومان در ماه کشور را اداره کرد.

 این فعال اصولگرا با بیان اینکه این میزان در دولت فعلی حدود ۵۶ هزار تومان در ماه است، خاطر نشان کرد: چگونه است که یک نفر راجب به توسعه سیاسی و اجتماعی سخن می‌گوید؛ اما یک بار ضرب و تقسیم نکرده است.

 قدیری ابیانه ابراز داشت: تصور کنید تحریم ها برداشته شود آنگاه حدود ۲۰ هزار تومان به این ۵۶ هزار تومان افزوده می‌شود، آیا تفاوتی در اقتصاد ایران به وجود خواهد آمد؟

 سفیر سابق ایران در مکزیک تاکید کرد: اشتباه دولت این است که تمامی اقدامات خود را تعطیل کرده و تمام اقدامات را پیوند داده به سیاست خارجی.

 وی یادآور شد: چنانچه بپذیریم تمامی این تحریم ها مربوط به دولت گذشته بوده، پس نقش مهدی هاشمی در این که به دشمن گرا می‌داد تا بر شدت تحریم ها بیفزاید را، باید چه کنیم؟

 قدیری ابیانه در پایان گفت: این خیانت است که مدام عنوان می‌شود چون احمدی نژاد در خارج گفته است قطع نامه ها کاغذ پاره ای بیش نیست، به همین دلیل تحریم ها تشدید شده است.

 چرا دولت حاضر نمی‌شود یارانه ثروتمندان را قطع کند؟

 این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روحانی در دوران انتخابات گفت «چرخ سانتریفیوژها بچرخد به شرطی که چرخ کارخانه‌ها نیز بچرخد»، این سخن یعنی گرا دادن به دشمن، زیرا عنوان کردن این سخنان باعث می‌شود دشمن به این نتیجه برسد که با فشار اقتصادی بر مردم ایران وارد کردن می‌توان بر آنان غلبه کرد.

 وی ادامه داد: روحانی ابتدای حضورش در دولت اعلام کرد طی ۱۰۰ روز اقتصاد کشور را متحول خواهد کرد؛ اما نکرد و امروز نیز می‌گوید می‌خواستم کاری کنم؛ اما نگذاشتند.!!.

 قدیری ابیانه ادامه داد: آمریکا نیز از این خوشحال است که دولت روحانی مجلس آینده را به دست گیرد و این خیلی نادرست است که آمریکا همان چیزی را می‌خواهد که دولت می‌خواهد.

 وی تاکید کرد: این توقعی را که دولت در مردم ایجاد کرده که چنانچه تحریم‌ها برداشته شوند تمام مشکلات آب، برق، ازدواج و غیره برطرف می‌شوند نادرست است زیرا ریشه اصلی مشکلات ما وابستگی به درآمدهای نفتی است.

 

این فعال سیاسی یادآور شد: بزرگ‌ترین فساد اقتصادی ما از آن کرسنت است که علی‌رغم این‌که دولت فعلی شعار شفافیت و آزادی بیان را می‌دهد؛ اما مشاهده می‌کنیم که سخن گفتن در این رابطه را ممنوع کرده است و علی رغم این‌که از عدم آزادی بیان در دولت سابق سخن می‌گوید خود منتقدین را بی‌سواد و بی‌شناسنامه می‌خواند و آنان را به جهنم حواله می‌دهد.

 قدیری ابیانه در ادامه گفت: من این توافق هسته‌ای را کیش و مات می‌دانم؛ زیرا چنانچه توافق را بپذیریم یک هزینه باید بدهیم و چنانچه آن را نپذیریم باید به شکل دیگری هزینه دهیم.

 وی یادآور شد: جان کری اعتراف کرد که چنانچه ایران توافق را نمی‌پذیرفت؛ شاکله تحریم‌ها فرو می‌پاشید و همه این‌ها در حالی است که دولت حتی آب ما را به تحریم‌ها گره زده است که باید به دولت گفت چنانچه به واقع این گونه هم باشد نباید این حرف را به دشمن گفت.

 نسخه شفابخش شما برای بهبود اقتصاد داخلی چیست؟

 منصوری خطاب به قدیری ابیانه با طرح این پرسش که نسخه شفابخش شما برای بهبود اقتصاد داخلی چیست؟، خاطرنشان کرد: بی‌رحمانه‌ترین نقدها به دولت می‌شود آنگاه دولت تنها می‌گوید بی‌سواد؛ اما افراد را به زندان نمی‌اندازد.

 این فعال اصلاح طلب افزود: باید به فضایی که در کشور ایجاد شده است افتخار کنیم و نباید از افرادی سخن بگوییم که در این مجلس نیستند.

 وی تامین حقوق شهروندی را مهمترین عوامل ایجاد توسعه سیاسی دانست و گفت: تا زمانی که نتوانیم توسعه سیاسی را به وجود آوریم عقب خواهیم ماند.

 مدافع حجاب هستم؛ اما به رویکردها نقد دارم

 منصوری در ادامه سخنان خود در پاسخ به پرسش قدیری ابیانه که نظر شما در رابطه با حجاب چیست؟، تصریح کرد: من نیز به عنوان مدافع حجاب از آن دفاع می‌کنم؛ اما به رویکردها نقد دارم. ما نمی‌توانیم با رویکرد قهری جامعه را مجاب کنیم. باید جامعه را آموزش داد زیرا بدون این‌که جامعه را با حجاب کنیم نمی‌توانیم جوانان را با حجاب کنیم.

 این فعال اصلاح طلب افزود: ما به عنوان زنان مسلمانی که معتقد به حجاب هستیم به رویکردها نقد داریم، این رویکردها نه تنها حجاب را گسترش نمی‌دهد؛ بلکه جوانان را از حجاب گریزان می‌کند.

 وی بیان داشت: در شرایطی که زنان را از بسیاری از حقوق‌شان منع کرده‌ایم نمی‌توانیم در مورد حجاب اینگونه رفتار کنیم. امروز درصد مشارکت بانوان در امور اقتصادی و سیاسی به چه میزان است؟.

 

منصوری با بیان این مطلب که در اسلام نمونه‌های کمی در رابطه با مشارکت بانوان در جامعه نداریم؛ اما این الگوها در جامعه پیاده نمیشود، گفت: به این مسائل توجه نمی‌کنیم و آنگاه می‌خواهیم آنان را به زور باحجاب کنیم، مسلم است که جواب نمی‌دهد.

 این فعال اصلاح طلب در ادامه به نقش مردم در مسائل سیاسی؛ اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: در کشورهایی که مردم در بهبود روندهای اجتماعی و سیاسی نقش دارند مشکلات اجتماعی نیز کمتر است. نمی‌توان نقش مردم را تنها در شرکت در انتخابات محدود کرد.

 وی در پایان این بخش از سخنان خود به تهدید صالحی توسط یکی از نمایندگان مجلس اشاره و تصریح کرد: به چه علت نماینده‌ای باید یک مقام مسئول کشور را تهدید به دفن با سیمان کند؟!.

 افرادی که بر مشارکت مردمی تاکید دارند در سال 88 مشارکت همین مردم را رد کردند

قدیری ابیانه با اشاره به این‌که من جواب خودم در رابطه با حجاب را گرفتم، افزود: رویکرد نامناسب دلیل بر پوشیدن ساپورت نیست. امروز ساپورت می‌پوشند و فردا چیز دیگری. چنانچه این حد از آزادی را بپذیریم پس باید ازادی مردان را نیز بپذیریم.

 وی تصریح کرد: افرادی که مدام از آزادی سخن می‌گویند تنها می‌گویند جامعه مدنی، اولا جامعه مدنی نه و جامعه مدنی اسلامی؛ چرا که در جامعه مدنی ازدواج همجنس بازان و ازدواج با حیوان مجاز است؛ اما در جامعه مدنی اسلامی این مسائل پذیرفتنی نیست.

 سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد: آن افرادی که بر مشارکت مردمی تاکید دارند باید گفت کسانی مانند تاج زاده مشارکت مردمی را در سال 88 رد کردند. آن‌ها خود می‌دانستند که تفاوت رای بیش از 700 هزار مورد نمی‌شود و در محافل خصوصی خود این مسئله را متذکر شده‌اند؛ اما در جمع مردم از تقلب سخن می‌گفتند.

 قدیری ابیانه تاکید کرد: این سخنان به این معناست که این افرادی زمانی مشارکت مدنی را قبول دارند که به آنان رای داده شود. آن‌گاه این افراد هستند که سخن از جامعه مدنی می‌زنند.

 وی خطاب به منصوری گفت: این‌که گفتند یک اقلیت نمی‌توانند برای اکثریتی تصمیم‌گیری کنند، سخن درستی است که من نیز قبول دارم؛ اما شما خود نیز اجرا کنید.

 این فعال سیاسی ادامه داد: این‌که گفته شد نماینده‌ای در مجلس گفته است صالحی را باید با سیمان دفن کرد، یک شوخی بود، البته معتقد به درستی این شوخی نیستم. چنانچه این سخن را یک تهدید بدانیم باید بگوییم که روحانی بارها مردم را به جهنم حواله کرده است.

 قدیری ابیانه در ادامه به حقوق زنان اشاره کرد و گفت: این‌که زن را در جامعه برهنه و یا او را از مادر شدن دور کنیم که حق نیست این بدبختی زن است. البته معتقد نیستم که در جامعه ما حقوق زنان رعایت می‌شود؛ اما معتقدم اسلام حقوق زنان را به درستی بیان کرده است؛ به طور مثال جامعه غربی از برابری حقوق زن و مرد سخن می‌گوید؛ اما اسلام از عدالت حقوق سخن به میان می‌آورد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ایران مردم تصور می‌کنند که دولت باید هزینه‌های آنان را تامین کند این در حالی است که در غرب مردم می‌دانند که باید هزینه‌های دولت را تامین کنند، نتیجه این امر ایجاد تنبلی اجتماعی می‌شود به طوری که مشاهده می‌کنید که ایران در تنبلی رتبه پس از اعراب را از آن خود کرده است. روزهای تعطیلی در ایران بسیار است. چرا دولت در این دو ساله فکری به حال این مسئله نکرده است و تنها به مذاکرات چسبیده است.

 سفیر سابق ایران در مکزیک تاکید کرد: برخی عنوان می‌کنند بابک زنجانی در دوران احمدی‌نژاد فساد کرده و وی را اصولگرا می‌دانند، کجای بابک زنجانی اصولگراست؟ آیا به قیافه این فرد می‌خورد که اصولگرا باشد؟.

 نسخه شفابخش کشور پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است

 وی نسخه شفابخش کشور جهت خروج از این وضعیت را پیاده سازی اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: چنانچه مردم و دولت به وظایف خود عمل نکنند هیچ اتفاق خوش آیندی نخواهد افتاد.

 در ادامه یکی از دانشجویان خطاب به قدیری ابیانه گفت: ما قدرتی در مجلس مشاهده نمی‌کنیم، آنان حتی نمی‌توانند مخالفت خود با توافق را به درستی اعلام کنند.

 این دانشجو افزود: شش سال است که از 88 می‌گذرد و آن‌گاه شما هنوز از اتفاقات آن دوران سخن می‌گویید زیرا استدلال‌هایتان نادرست است. موسوی و کروبی انسان‌های نجیبی بودند که امروز در حصر هستند.

 قدیری ابیانه در پاسخ به وی گفت: چنانچه دولت از مجلس نمی‌ترسید به آمریکا متوسل نمی‌شد.

 وی افزود: این‌که گفته شد موسوی و کروبی انسان‌های نجیبی بودند، خیر. آنان در سال 88 دروغ بزرگی گفتند که حتی خودشان هم آن را قبول نداشتند. نظام به آن‌ها لطف کرد که اعدام‌شان نکرد و تنها در حصر نگه‌شان داشت.

 بیشترین فتنه‌ها در دولت گذشته توسط رئیس دولت دامن زده شد

 در ادامه منصوری با اشاره به این‌که دولت روحانی به منتقدین بیشترین آزادی را داده است، خاطرنشان کرد: این‌که نماینده در مجلس قسم جلاله می‌خورد که من تو را با سیمان دفن می‌کنم شوخی نیست یک بحث جدی در مجلس است.

 وی تاکید کرد: بیشترین فتنه‌ها در دولت گذشته توسط رئیس دولت دامن زده شد.

 این فعال اصلاح طلب در ادامه گفت: ما برای حجاب مصداق نداریم به همین دلیل است که هر روز گشت ارشاد یک مسئله را نماد بدحجابی می‌داند. به هیچ وجه از بی‌بندوباری حمایت نمی‌کنیم؛ اما متاسفم از این‌که دختران ایران را با زور باحجاب می‌کنیم و آن‌گاه آنان به محض خروج از ایران با ظاهری نامناسب در ملاء عام حاضر می‌شوند.

 بدون حضور احمدی‌نژاد علیه او سخن می‌گویید و به ما می‌گویید از موسوی و کروبی حرفی نزنید!

 قدیری ابیانه تصریح کرد: این‌که گفته می‌شود نباید از افرادی سخن به میان آورد که در جمع نیستند، پس علیه شاه هم نباید سخنی گفته شود!!!.

 سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: چگونه است که شما مدام در هر محفلی بدون حضور احمدی‌نژاد از وی سخن می‌گویید؛ اما زمانی که ما به طور مثال از کروبی و موسوی سخن می‌گوییم عنوان می‌کنید نباید از افرادی که در جمع نیستند سخنی به میان بیاید!.

 این توافق ممکن‌ترین توافقی بود که دولت می‌توانست منعقد کند

 در ادامه منصوری با بیان این نکته که در رابطه با وقایع سال 88 نباید یکطرفه سخن گفت؛ بلکه باید وضعیت جامعه را مشاهده کرد، گفت: آیا دست و پای احمدی‌نژاد بسته است او نمی‌تواند از خود دفاع کند؟ وضعیت احمدی‌نژاد با آن دو نفر تفاوت دارد.

 در ادامه یکی دیگر از دانشجویان خطاب به منصوری گفت: دولت روحانی از عزت پاسپورت ایرانی سخن گفت؛ اما مشاهده می‌کنیم که عربستان برای وزیر بهداشت ما برای بررسی فاجعه دیدگان منا پاسپورت صادر نمی‌کرد.

 وی افزود: مدام می‌گویید که نباید در رابطه با فردی که در مجلس نیست سخنی به میان آورد؛ اما خود شما مدام علیه احمدی‌نژاد که در مجلس حضور ندارد سخن می‌گویید.

 منصوری در پاسخ به وی بیان داشت: تعدادی از اجساد در عربستان مانده‌اند و بسیاری از خانواده‌ها از عزیزانشان بی‌اطلاع هستند. با توجه به وضعیتی که وجود دارد طبیعی است که دولت باید از طریق استفاده از ظرفیت دیپلماسی حقوق‌مان را پس بگیرد و هر دولت دیگری هم که جای دولت روحانی بود نمی‌توانست کار دیگری انجام دهد.

 این فعال اصلاح طلب بدترین اتفاق در دولت احمدی‌نژاد را رفتن پرونده ایران به شورای امنیت و بهترین دستاورد توافقات را خارج شدن پرونده ایران از این شورا دانست و افزود: این توافق یک توافق تاریخی بود و نمی‌توان دستاوردهای آن را رد کرد. این توافق ممکن‌ترین توافقی بود که دولت می‌توانست منعقد کند.

 

در مذاکرات امتیازی نگرفته‌ایم

 

قدیری ابیانه به نقد منصفانه اشاره کرد و گفت: این‌که عربستان به وزیر بهداشت ما پاسپورت نمی‌داد نه به این دولت ربط دارد و نه به دولت سابق. این رفتار به این دلیل است که فرد احمقی در عربستان بر سر کار آمده است.

 وی افزود: چنانچه در دولت سابق هم چنین اتفاقی رخ می‌داد نمی‌توانستیم پای دولت بگذاریم. ما مسئول کار آنان نیستیم؛ بلکه ما مسئول اقداماتی هستیم که خود انجام می‌دهیم.

 سفیر سابق ایران در مکزیک بیان داشت: این‌که گفته می‌شود در مذاکرات باید امتیازی بدهیم تا امتیازی اخذ کنیم باید گفت ما که امتیازی نگرفتیم ما پولی را از آن خودمان بود را از آنان می‌گیریم نه امتیاز، همه این مسائل به این علت است که ما به فرمایشات رهبر انقلاب توجه نکرده‌ایم.

 گفت‌وگو راه و استراتژی اصلاح طلبان است

 در ادامه منصوری تصریح کرد: گفت‌وگو راه و استراتژی اصلاح طلبان است و تلاش می‌کنیم که با همه جریانات سیاسی موثر در کشور گفت‌وگو کنیم تا تقابل به تعامل تبدیل شود.

 وی تاکید کرد: گفت‌وگو را مطرح می‌کنیم زیرا معتقدیم امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به وحدت ملی نیازمند است.

 این فعال اصلاح طلب در پایان گفت: احمدی‌نژاد زمانی توانست طرح هدفمندی یارانه‌ها را تحقق بخشد که دیگر ارکان نظام را همراه خود کرد.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.