آذر منصوری
آذر منصوری

آذر منصوری

آذر منصوری: اجرای برجام مقدمه تحقق وعده های انتخاباتی رییس جمهوری است

  

 

تهران- ایرنا- یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: اگرچه با اجرای برجام تمام مشکلات کشور حل نمی شود اما باید آن را مقدمه ای برای برداشته شدن تمامی تحریمها و رفع مشکلاتی دانست که دکتر روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری وعده آن را داده بود.

آذر منصوری در گفت و گو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی ایرنا افزود: لغو تحریمها یکی از وعده های مهم رییس جمهوری و یک مطالبه ملی بود که با توانمندی دستگاه دیپلماسی و اثرگذاری شخص رئیس جمهور و همراهی مقام معظم رهبری حاصل شد و باعث گشت روز 27 دی به یک روز تاریخی در کشور تبدیل شود.
وی اطمینان داد که رفع تحریم ها تاثیر مثبت خود را در همه حوزه ها از جمله دانشگاهها و انتخابات نشان خواهد داد.
منصوری با اشاره به اینکه انتخاب آقای روحانی به ریاست جمهوری در سال 92، امید را بار دیگر به جامعه ایران بازگرداند، گفت: علیرغم پابرجاماندن رکود، دولت در طول دو سال اخیر توانست تورم را به شدت کاهش دهد و با توجه به رفع بیشتر تحریم ها در شب گذشته کاملا پیدا است که فضای روانی ایجاد شده در جامعه به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم نیست.
وی تصریح کرد: با گشایشی که اکنون در سیاست خارجی و ارتباطات بین المللی کشور رخ داده است، ما بزودی شاهد تبادل علمی گسترده ایران با دیگر کشورها خواهیم بود و این روند ارتقای کیفی دانشگاهها را در پی خواهد داشت.
این فعال سیاسی با بیان اینکه جنبش دانشجویی به خصوص در سال جاری به طور گسترده ای به بحث در باره برجام پرداخت ، ابراز امیدواری کرد ملت ایران و دانشجویان بزودی از ثمرات و برکات اجرای برجام و رفع تحریمها در همه عرصه ها برخوردار شوند.
وی بسیاری از مشکلات کنونی کشور و اعمال تحریمهای گسترده علیه ایران را ناشی از سیاستهای دولت قبل دانست و اظهارداشت: بار سنگینی که از بی تدبیری و سیاست تنش آفرین دولت قبل بر گرده و شانه آحاد ملت قرار گرفته و حس ناامنی و بی آیندگی را در جامعه به وجود آورده بود، چنان گسترده بود که تمام سطوح را در برگرفته و منحصر به قشر خاصی هم نبود.
منصوری ادامه داد: دولت گذشته با عملکرد نادرست و غیرمعقولانه خود در سیاست خارجی، انبوهی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را برای کشور پدید آورد که بخشی از آنها در قالب تحریم ها بود و روز به روز نیز گسترش می یافت.
وی خاطرنشان کرد: ناامنی در بخش سرمایه گذاری و احساس یاس نسبت به آنچه در آینده رخ خواهد داد باعث غلبه گفتمانی حول محور سیاست خارجی در انتخابات 92 شد و مردم به شخصی رای داند که وعده اصلی اش خروج پرونده ایران از شورای امنیت و رفع تحریم ها بود.
منصوری گفت: اجرای برجام اکنون دست آقای روحانی را برای برگزاری یک انتخابات آزاد و قانونی که از الزامات مشارکت حداکثری است باز کرده و سطح چانه زنی دولت را برای برگزاری انتخاباتی با شاخص های مطلوب افزایش داده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اجرای انتخابات اسفندماه، دست دولتی قانون گرا است، اطمینان و اعتماد مردم، زمینه ساز مشارکت گسترده مردم و ایجاد نشاط سیاسی خواهد شد.
منصوری افزود: با تحولات کنونی ، اجرای برجام و رفع تحریم ها، سطح چانه زنی آقای روحانی و تیم همراهش برای پیگیری صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و تاکید بر اجرای کامل قانون در بررسی صلاحیت ها هم به طرز قابل توجهی افرایش پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: دولت و حامیان آن باید به حفظ امیدواری و نشاطی که از سال 92 به این سو در جامعه ایجاد شده است، حساس باشند و از هرگونه رفتاری که این امید را به یاس تبدیل کند بپرهیزند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.