آذر منصوری
آذر منصوری

آذر منصوری

در ششمین نشست هم اندیشی زنان و انتخابات مطرح شد؛ در انتخابات اسفند 94 "گام دوم" را برمی داریم

  آذر منصوری عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نو اندیش و حزب اتحاد ملت ایران طی سخنانی اظهار داشت: این اولین نشست ما بعد از رد صلاحیت هاست ، ما در رژیم گذشته و سقوط آن 24 مجلس داشتیم و بعد از انقلاب هم 9 مجلس داشته ایم ، از اولین مجالس وقتی مرور می کنیم تا زمان رضا شاه مجالس یک روندی دارند و سعی می کردند از جایگاه پیگری مطالبات مردم ، حفاظت کنند اما نگاه پهلوی اول باعث شد مدرنیسم در غیبت آزادی شکل بگیرد. بعدها نیز نیروهایی گزینش می شدند که در هماهنگی کامل با ساواک بودند.

وی اظهار داشت :نمی توان تاریخ را پاک کرد ، هر قدر هم رویکردهایی بخواهند تاریخ را حذف کنند ، این رویکرد که ملت باید آینده خود را رقم بزنند امروز نیز بهترین رویکرد است. در مقایسه با کشورهای منطقه کشور ما باثبات و امن است. آنچه باعث امنیت می شود نه فضای امنیتی ، بلکه مردمی هستند که همیشه در صحنه بوده اند.

منصوری ادامه داد: امروز این رویکرد که ملت باید آینده خود را رقم بزند نیز بهترین رویکرد است. اصلاح طلبان کشور و نظام را از خود می دانند و در طول زیست خود ثابت کرده اند که اولویت اصلی برای ما منافع ملی است ، گردن اصلاح طلبان برای منافع ملی از مو هم باریک تر است. ما سال 92 در شرایطی به انتخابات ورود کردیم که ناامید بودیم. ما گفتیم که اگر مدیر عاقلی بر سرکار بیاید، می توان کشور را به سمت اصلاح پیش برد.

این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: در مقطع رد صلاحیت آقای هاشمی یا باید می گفتیم کنار می کشیم یا اینکه با توجه به موجی که شکل گرفته بود به سمت روندی برویم که در عرض یک هفته به اجماع رسیدیم و در عرض سه روز تبلیغات، آقای روحانی رییس جمهور شد.

منصوری افزود : بخش بزرگی از افراد شاخص رد صلاحیت شده اند ،اما مگر همه افراد شاخص رد صلاحیت شده اند . اکنون  مجامع اصلاح طلبان شکل گرفته است و این پایگاه قدرت و اثر بخشی خواهد بود.

عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نو اندیش افزود : روز اجرای برجام که می توانست روز شیرینی باشد ،  رد صلاحیت ها شکل گرفت. اما ما عقبگرد  نمی کنیم و  در انتخابات اسفند 94 ما "گام دوم" را برمی داریم. ما بر مشارکت حداکثری و  بر حق الناس بودن رای مردم تاکید  می کنیم.

وی همچنین  گفت : ثبت نام زنان در این دوره یازده درصد شده است زنان آمدند تا مطالبات شان را اعلام کنند. و تعداد رد صلاحیت شدگان آنان نیز بیشتر از مردان است.  ما  بر مشارکت حداکثری و بر حق الناس بودن رای مردم تاکید داریم.ما نیاز به مشارکت حداکثری داریم، چرا که شرایط منطقه ایجاب می کند که به سمت ثبات برویم و این رویکرد عاقلانه و مدبرانه که در کشور ما استقرار یافته ادامه یافته و اصلاح طلبان ثابت کردند، در دوره حیاتشان که برای آنها اولویت منافع فردی و جناحی نیست.

منصوری ادامه داد : اصلاح طلبان به دنبال تشکیل مجلسی مانند مجلس ششم نیستند  بلکه به دنبال مجلسی کارآمد و عاقل و به دور از انزوا هستند. مجلسی بدور از افراط گری و تندروی ها، آ نها به دنبال تشگیل مجلسی هستند که بتوانند مطالبات  مردم را دنبال کنند و همراه دولت باشند.  مجلسی با رویکرد عاقلانه و مدبرانه که کشور را به سوی توسعه ببرد. مجلسی که بتواند همراهی لازم را برای به راه افتادن چرخ توسعه در کشور بکند. من فکر می کنم آنقدر ظرفیت داریم که بتوانیم حضور جدی و اثر گذار داشته باشیم.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.