آذر منصوری
آذر منصوری

آذر منصوری

نقش نیروهای اصلاح‌طلب در انقلاب اسلامی – آذر منصوری

  
آذر منصوری در گفت و گو با آفتاب یزد گفت:  جریانی که امروز از آن به عنوان جریان سیاسی اصلاح‌طلب یاد می‌کنیم و در سپهر سیاسی کشور حضور دارد، بیشترین نقش را در شکل‌گیری و به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی ایفا کرده است و آن هم به دلیل پیوند این جریان سیاسی با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بوده است.
وی افزود: پیشینه شخصیت‌های موثر در این جریان سیاسی به عنوان بخشی از نیروهایی که در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند، به وضوح نشان می‌دهد که کسانی هستند که هم در مبارزات سیاسی انقلاب اسلامی نقش جدی داشته‌اند و هم در دوران هشت ساله بعد از انقلاب که کشور با یک جنگ تحمیلی مواجه شد.
این عضو حزب اتحاد ملت اضافه کرد: در کنار این مسائل اگر پیروزی انقلاب اسلامی و خود انقلاب را مرهون مبارزات مشروطه خواهی ملت ایران بدانیم، باید عنوان کرد که شکل گیری جنبش مشروطه خواهی با هدف اصلاح ساختار قدرت در کشور شکل گرفت و تداوم این جنبش اصلاحی در فضای سیاسی کشور در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد. یعنی اوج جنبش مشروطه خواهی را در تحقق انقلاب اسلامی و روی کارآمدن جمهوری اسلامی قلمداد می‌کنیم.
منصوری ادامه داد: انقلاب اسلامی یک انقلاب اصلاح گرایانه بوده است و هدف آن اصلاح ساختار حقوقی کشور و تغییر رویکردها و روش‌هایی بود که مورد اقبال جامعه ایران در رژیم شاه قرار نگرفته بود. با این رویکرد و با توجه به پیشینه افراد تاثیرگذار در انقلاب اسلامی، اصلاحات و اصلاح‌طلبی یک جزء لاینفک از انقلاب اسلامی است.
عضو حزب جمعیت زنان مسلمان نو اندیش بیان کرد: به انحصار درآوردن انقلاب به توسط یک گروه و یک جریان سیاسی و ایجاد دودستگی بین مردم این کشور که همگی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و ماندگاری نظام برآمده از این انقلاب سهیم بوده‌اند، با اهداف انقلاب و جمهوری اسلامی مغایرت دارد.
وی با بیان اینکه این انقلاب 37 سال پیش به منظور نه گفتن به تک صدایی در کشور شکل گرفت، خاطرنشان کرد: وقتی که شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی داده شد، تلازم این سه شعار قابل انکار نیست، بنابراین توسل به این روزهای ملی و استفاده از آنها برای حذف یک جریان سیاسی در تناقض با اهداف انقلاب اسلامی است. رمز ماندگاری و پیروزی این انقلاب وحدت و آشتی ملی بوده است و از همین روی این نوع رفتارها در مغایرت با وحدت و آشتی ملی است که متضمن و تقویت‌کننده منافع ملی در کشور است.
منصوری در پایان گفت: با تورق تاریخ 37 ساله انقلاب اسلامی می‌توان فهمید که با اتخاذ روش‌هایی که تندروها پیش گرفته‌اند، زمینه دودستگی و تفرق و نفاق در جامعه ایجاد می‌شود. مصادره انقلاب اسلامی توسط یک جریان زمینه دلسردی و بی‌اعتمادی مردم را در این بزنگاه مهم تاریخی کشور که مصادف شده است با برگزاری دو انتخابات مهم، به وجود می‌آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.