آذر منصوری
آذر منصوری

آذر منصوری

آذر منصوری : مجلس تندروها، برجام را به باد هوا می دهد


 

  


به گزارش سایت جمعیت زنان مسلمان نو اندیش آذر منصوری  عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و جمعیت زنان مسلمان نو اندیش ، درباره تاثیر مجلسی متفاوت از مجلس نهم بر هشت ساله شدن دوران ریاست جمهوری حسن روحانی، به خبرنگار«آفتاب یزد» گفت: با توجه به نوع عملکرد مجلس نهم در مواجهه با دولت دکتر روحانی و موانعی که این مجلس در سیاست داخلی پیش روی آن قرار داد و همینطور پیش‌بینی‌هایی که نسبت به واکنش‌های تندروها در مقابله با این دولت می‌شود، اگر مجلسی شکل بگیرد که اکثریت آن را تندروها تشکیل دهند، فشار به دولت روحانی روزافزون خواهد شد و از ظرفیت‌های مجلس برای اجازه ندادن به دو دوره‌ای شدن دولت روحانی نهایت استفاده خواهد شد. قاعدتا با توجه به ظرفیت و توانی که مجلس به عنوان نهاد قانون‌گذاری کشور دارد می‌تواند این موضوع را به سرانجام برساند.
وی افزود: تاثیر رویکرد تندروها در یک دهه گذشته در فضای سیاسی کشور در روند توسعه در سیاست داخلی و سیاست خارجی و همینطور توسعه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی را به وضوح مشاهده کردیم و طبیعتا با توجه
به هجمه‌ای که به دولت آقای روحانی از جانب این طیف وارد شد، 4 ساله بودن دولت دکتر روحانی با روی‌کارآمدن مجلسی همانند مجلس نهم، محتمل است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: بنابراین هر قدر در این انتخابات مردم حضوری گسترده‌تر و چشمگیرتر داشته‌باشند و به لیست امید که لیستی است در راستای تحقق مطالبات مردم رای دهند، جلوس دکتر روحانی بر کرسی ریاست جمهوری از احتمال بیشتری برخوردار خواهد بود
اما در مقابل چنانچه مشارکت مردم در این انتخابات کم باشد و تندروها بتوانند با حداقل رای به مجلس راه یابند، فشارها به دولت دکتر روحانی روزافزون خواهد شد. حتی مراحل اجرای برجام هم با توجه به نوع هجمه‌ای که این گروه نسبت به آن دارند، با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد و مقدمه ای می‌شود برای روی کار آمدن دولتی که مشابه آن را در دولت نهم و دهم به چشم دیدیم.

منصوری به فرجام رسیدن برجام را یکی از دستاوردهای بسیار مهم و اثرگذار دولت روحانی خواند و خاطرنشان کرد: این نقطه قوت امروز باعث اقبال مردم به دولت آقای روحانی شده است. به فرجام رسیدن برجام در سیاست داخلی در روند حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور عینیت می‌یابد و موجب خارج کردن کشور از رکود اقتصادی و ایجاد امید و آرامش می‌شود. بنابراین اجرای برجام در سیاست داخلی با تشکیل مجلسی تندرو به مخاطره می‌افتد و این به مخاطره افتادن هم به معنای آن است که همه زحماتی که ایران طی دو سال و چند ماه برای تحقق برجام کشیده به باد هوا خواهد رفت.
ما به نقطه آغاز باز خواهیم گشت و نکته مهم بعدی این است که آن انتظاراتی که پس از اجرای برجام برای گشایش‌های موردنظر در حوزه سیاست داخلی و اقتصادی وجود دارد با حضور تندروها در مجلس آینده قاعدتا محقق نخواهد شد. بنابراین، این انتخابات، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است و حضور و مشارکت گسترده مردم و رای دادن آنها به لیست امید، می‌تواند به این دغدغه‌ها پایان بدهد.

منبع: روزنامه آفتاب یزد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.